(0)

12. szakasz Újhegyi kilátó

Utunkat egy rövidke időre egy erdősávon át folytatjuk. Innen kiérve északi irányba előttünk magaslik a Felvidék. Ha tiszta az idő velünk szemben látjuk a Magas-Tátrát, tőle nyugatra, az előterében az Alacsony Tátrát, keletre a Gömör-Szepesi Érchegységet. Az Alacsony-Tátra előtt a Vepor-hegység, az Ipoly bölcsője, és amely Gömör-Kishont, Zólyom és Nógrád határán, az Ipoly, a Rima és a Garam ölelésében található. Az Érchegység előterében látható karsztos vidék a Tornai-karszt, hozzánk legközelebb a Baradla-barlang karrmezője, az Ördögszántás látszik.
Utunkat egy ránk merőleges földúton keleti irányba folytatjuk, jobb kézről végig kísér bennünket az erdősáv, amelyen áthaladtunk. Leereszkedünk egy völgybe, majd visszakapaszkodunk a következő dombhátra, és még mindig az erdősávot szem előtt tartva balra tartunk. Rövid emelkedőt vesz az út, a tetőn két tölgyfa vár bennünket a baloldalon. Most egy laposon haladunk tovább, mindkét oldalon egy felhagyott gyümölcs maradvány gyümölcsfáit fedezhetjük fel. Ez az Újhegyi gyümölcsös, ma már senki sem műveli.
Hamarosan megérkezünk az Újhegyi kilátóhoz. Szuhafő két kilátója egymással szemben áll a falut körbeölelő dombokon. Az Újhegyi-kilátó 2015-ben épült, fából készült és 18 méter magas. Érdemes felkapaszkodnunk a lépcsőkön, a táj ugyan már ismerős, de a látvány csodálatos.